Bağlıkaya, TÜİK bilgilerine nazaran, yurt dışında yaşayan vatandaşlarla birlikte Türkiye’ye sıhhat ve tıbbi nedenlerle gelen ziyaretçi sayısının geçen yıl 1,4 milyonu aştığını hatırlattı.
Türkiye’nin sıhhat turizmi alanında dünyanın en değerli destinasyonlarından biri olduğunu vurgulayan Bağlıkaya, şunları kaydetti:
“Sağlık turizmi kapsamında gelen memleketler arası hastaların en çok tercih ettiği klinik branşları; bayan hastalıkları, iç hastalıkları, göz hastalıkları, tıbbi biyokimya, genel cerrahi, diş hekimliği, ortopedi ve travmatoloji, enfeksiyon hastalıkları ve kulak-burun-boğaz oluşturuyor. Bunların dışında saç ekimi, estetik ve hoşluk uygulamaları da ağır biçimde ilgi görüyor.
Sağlık turizmi alanında yetkili aracı kuruluş olarak çalışan seyahat acentelerimizden aldığımız bilgiye nazaran, ülkemizi sıhhat hedefiyle ziyaret eden konukların kıymetli bir kısmının saç ekimi için geldiğini tabir edebiliriz. Destinasyon manasında saç ekimi konusunda en değerli merkez ise İstanbul. Artan talep nedeniyle saç ekimi kapsamında Antalya ve İzmir de çok sayıda sıhhat turisti almaya başladı. Bu son derece sevindirici bir gelişme. Bu yıl saç ekimi için gelenlerin 2022’ye nazaran yüzde 20 civarında artmasını bekliyoruz.”
Seyahat acentelerinin yurt dışında gerçekleştirdikleri tanıtım çalışmalarının sıhhat turizmi alanını hareketlendirdiğini tabir eden Bağlıkaya, sıhhat turizminin gelişmesinde Sıhhat Bakanlığının da rolünün büyük olduğunu söyledi.
Sağlık Bakanlığı öncülüğünde kurulan USHAŞ’ın, Türkiye’yi dünyanın önde gelen katma pahalı hizmet ihracatçılarından biri haline getirmek için 2019 yılından beri ağır faaliyet gösterdiğini aktaran Bağlıkaya, şöyle devam etti:
“Bakanlık, son olarak sıhhat turizmi alanında ülkemizin tanıtılması ve ülkemize gelen turistlere daha nitelikli hizmet verilmesi emeliyle HealthTürkiye çatı markasını hayata geçirdi. Bu alanda çalışan tüm bileşenleri kapsayan HealthTürkiye, web portalı, 6 lisanda ve 7/24 hizmet veren Milletlerarası Sıhhat Hizmetleri Davet Merkezi, hasta memnuniyet anketleri, USHAŞ Akademi, yurt dışı tanıtım ve temsil tertiplerini içeriyor. Cumhurbaşkanlığı Yıllık Programı doğrultusunda kurulan çatı marka, sıhhat turizmi pazarından ülkemizin hak ettiği hissesi alması için çalışmalar gerçekleştiriyor”
TÜRSAB Başkanı Bağlıkaya, sağlık turizmi alanında potansiyeli son derece yüksek olan Türkiye’nin, yapılacak tanıtım ve pazarlama çalışmalarıyla bu alandaki yükselişini sürdürebileceğini tabir ederek, “Elbette bu noktada çok kıymetli vazife üstlenen seyahat acentelerinin desteklenmesi de büyk kıymet taşıyor. Birebir vakitte Ticaret Bakanlığımızın da bu bahisteki takviyeleri çok değerli. Ticaret Bakanlığımız da sıhhat turizminin gelişmesi için acentelerimiz ve sıhhat kurumlarımız için önemli manada teşvik çalışmaları yürütüyor, https://healinturkiye.gov.tr portalı, acentelerimizin ve sıhhat kuruluşlarımızın tanıtımlarında kıymetli bir rol üstleniyor” biçiminde konuştu.
Son derece hassas bir alan olan sıhhat turizminde profesyonelliğin çok kıymetli olduğunu vurgulayan Bağlıkaya, şunları kaydetti:
“Alanında uzman olan kişi ve kuruluşların bu işi yapması gerekiyor. O nedenle sıhhat turizmi alanında yalnızca Sıhhat Bakanlığınca yetkilendirilmiş ve hangi branşta yetkilendirilmişse o branşta hizmet veren kliniklerin faaliyet göstermesi gerekiyor. Merdiven altı kliniklere karşı sıkı bir kontrol kıymetli. Zira bu alanda yapılacak en küçük kusur, insan hayatını tehdit ettiği üzere ülke imajını da olumsuz etkileyebilir. Hasebiyle bu bahiste son derece hassas olmamız gerekiyor”